Towarzystwo Tenisa Stołowego Polonia Bytom

Status stowarzyszenia

Status stowarzyszenia

Statut Towarzystwa Tenisa Stołowego
„ POLONIA BYTOM”
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
Stowarzyszenie zwane w dalszej części Statutu Towarzystwem noszące nazwę Towarzystwo Tenisa Stołowego „ POLONIA BYTOM? jest stowarzyszeniem mającym na celu prowadzenie działalności sportowej.
§2
Siedzibą Towarzystwa jest miasto Bytom.
§3
Towarzystwo działa na podstawie przepisów ustawy o kulturze fizycznej z dnia 18.01.1996r.(Dz. U. Nr 25, poz. 113 z 1996r z późn. zmianami), ustawy z dnia 7.04.1989r Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20, poz. 104 z 1989 r późn. zmianami) , ustawy z dnia 24.04.2003 r o działalności pożytku publicznego o wolontariacie ( Dz.U. Nr 96 , poz.873 z 2003 r z póź. zmianami ) oraz niniejszego statutu.
§4
Towarzystwo ma prawo używać nazwy skróconej — TTS „ POLONIA BYTOM*.
§5
Towarzystwo swoim działaniem obejmuje obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
§6
Towarzystwo może być członkiem krajowych organizacji o podobnym celu działania.
§7
Czas trwania Towarzystwa nie jest ograniczony.
§8
1. Godłem Towarzystwa jest herb Towarzystwa Tenisa Stołowego „, POLONII BYTOM”, umieszczony na tle niebiesko — czerwonego sztandaru.
2. Towarzystwo używa godła i flagi w barwach niebiesko- czerwonych, które to kolory stanowią barwy klubu.
3. Wszystkie znaki graficzne i pieczęcie używane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.
II. CELE I TOWARZYSTWA ORAZ SPOSOBY ICH REALIZACJI.
§9.
1. Celem Towarzystwa jest prowadzenie działalności w zakresie upowszechniania kultury fizycznej
i sportu oraz ochrony i promocji zdrowia na rzecz ogółu społeczności powiatu bytomskiego, a w
szczególności:
1) organizowanie, rozwój i popularyzacja różnych form sportu,
2) organizowanie sekcji sportowych dla wyczynowego uprawiania sportu,
3) dążenie do osiągania jak najlepszego wyniku sportowego,
4) tworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i materialnych dla skupienia wokół sportu jak największej liczby młodzieży,
5) organizacja imprez i zawodów sportowych,
6) stworzenie warunków do uprawiania sportu i wypoczynku przez społeczeństwo
miasta,
7) praca wychowawcza z dziećmi i młodzieżą poprzez uprawianie sportu.
2. Towarzystwo współdziała z wszystkimi organizacjami, organami i instytucjami w celu rozwoju
kultury fizycznej, sportu, turystyki oraz poprawy sytuacji zdrowotnej społeczności śląskiej.
3. Działalność statutowa Towarzystwa służy realizacji zadań publicznych w sferze
upowszechniania kultury fizycznej i sportu, prowadzonej przy współpracy z organami
administracji publicznej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o
działałności pożytku publicznego i o wolontariacie.
III. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA TOWARZYSTWA
§10.
W celu wspomagania finansowego osiągania celów sportowych wynikających ze statutu,
Towarzystwo ma prawo prowadzić działalność gospodarczą w trybie i na zasadach określonych
obowiązującymi przepisami.
§11
Zarząd Towarzystwa upoważniony jest do kierowania działalnością gospodarczą oraz
wykonywania praw wspólnika i akcjonariusza w spółkach z udziałem Towarzystwa.
§12
Działalność gospodarcza powinna być dochodowa, a dochód z działalności gospodarczej
Towarzystwa służy realizacji celów statutowych.
Dochód z działalności nie może być przeznaczony do podziału pomiędzy członków klubu.
Zakres działalności gospodarczej określony jest zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu
działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), który przedstawia się następująco:


§13.
Dążąc do pełnej realizacji celów Towarzystwo:
propaguje sport wśród mieszkańców Bytomia i okolic,
organizuje zawody, imprezy sportowe i rekreacyjne,
bierze udział w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez stowarzyszenia krajowe i zagraniczne, związki sportowe i inne organizacje, które posiadają w zakresie swojej działalności organizację imprez sportowych,
prowadzi i organizuje kursy, treningi oraz inne zajęcia związane z rozwojem i popułaryzacją kultury fizycznej,
propaguje idee poprawy zdrowia fizycznego,
współpracuje z jednostkami szkolnictwa w celu podniesienia wiedzy i zainteresowania sportem i rekreacją wśród dzieci i młodzieży,
sprawuje opiekę wychowawczą i lekarską nad swoimi zawodnikami,
organizuje działalność sekcji sportowych różnych dyscyplin sportu,
zapewnia odpowiednie warunki do uprawiania sportu i rozwoju fizycznego poprzez:
zatrudnienie odpowiedniej kadry trenerów i instruktorów oraz innych specjalistów,
gromadzenie materiałów szkoleniowych,
wydawanie materiałów informacyjno-szkoleniowych,
organizowanie akcji wspierających rozwój sportu,
§14.
1. Towarzystwo prowadzi działalność sportową według zasad przyjętych przez właściwy dla danej dyscypliny sportu, uprawianej w Towarzystwie, Krajowy Związek Sportowy i jego agendy.
2. Towarzystwo należy do Krajowego Związku Sportowego, kierującego dyscypliną sportową uprawianą w Towarzystwie, a za jego pośrednictwem do odpowiednich Międzynarodowych Federacji Sportowych.
IV. CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
§15.
Członkowie Towarzystwa dzielą się na:
1) członków zwyczajnych,
2) członków zawodników,
3) członków wspierających,
4) członków honorowych.
§16.
1. Członkiem zwyczajnym i zawodnikiem Towarzystwa może być osoba fizyczna, która:
a) złożyła pisemną deklarację,
b) została przyjęta uchwałą Zarządu,
c) uiszcza składkę w wysokości nie mniejszej niż określonej przez Zarząd Towarzystwa.
2. Osoba niepełnoletnia może zostać członkiem Towarzystwa, jeżeli spełni warunki wymienione w ust. i złoży pisemną deklarację zawierającą zgodę prawnych przedstawicieli na członkostwo w Towarzystwie.
3. Osoba niepełnoletnia nie posiada czynnego i biernego prawa wyborczego oraz prawa do udziału w głosowaniach nad podjęciem uchwał.
§17.
1. Członkiem wspierającym Towarzystwa może być osoba fizyczna, prawna oraz organizacja lub instytucja nieposiadająca osobowości prawnej, świadcząca pomoc dla Towarzystwa.
2. Członek wspierający posiada prawo uczestniczenia w Walnym zebraniu z głosem doradczym. O przyjęciu w poczet członków wspierających Towarzystwo decyduje uchwała Zarządu Towarzystwa.
|
§18.
1. Tytuł Honorowego Członka Towarzystwa może być nadany na wniosek Zarządu przez Walne Zebranie osobie w uznaniu jej szczególnych zasług dla Towarzystwa.
2. Członek Honorowy Towarzystwa jest zwolniony od opłacania składek członkowskich, przysługują mu wszystkie uprawnienia członka zwyczajnego.
§19,
Członkostwo Towarzystwa ustaje poprzez:
1) rezygnację złożoną na piśmie,
2) wykreślenie w formie uchwały Zarządu Towarzystwa w przypadku uchylania się od opłacania składek przez okres 4 miesięcy oraz braku aktywności w realizacji zadań Towarzystwa,
3) wykluczenie w formie uchwały Zarządu Towarzystwa w przypadku:
– nieprzestrzegania postanowień Statutu Towarzystwa, uchwał i zarządzeń oraz regulaminów wydanych przez władze Towarzystwa,
– działalności na szkodę Towarzystwa,
– popełnienia czynu niegodnego członka Towarzystwa,
4) zgon członka Towarzystwa.
§20.
Zarząd Towarzystwa ma prawo zawiesić członka Towarzystwa w jego prawach do chwili wyjaśnienia okoliczności popełnionego czynu, niezgodnego ze Statutem Towarzystwa,
§21.
Członek Towarzystwa wykluczony na podstawie § 19 pkt 2 i 3 ma prawo odwołania się od tej decyzji Zarządu Towarzystwa do Walnego Zebrania w terminie do 1 miesiąca od dnia podjęcia decyzji za pośrednictwem Zarządu Towarzystwa.


§22.
Członkowie Towarzystwa posiadają prawo:
I) uczestniczyć w Walnym Zebraniu z prawem głosu, wybierać i być wybieranym do władz Towarzystwa z zastrzeżeniem ujętym w § 17 ust. 2,
2) korzystać z obiektów, urządzeń i sprzętu sportowego będącego we władaniu Towarzystwa zgodnie z obowiązującymi przepisami i zarządzeniami władz Towarzystwa,
3) zgłaszania propozycji i wniosków wobec władz Towarzystwa,
4) nosić odznakę i strój w barwach Towarzystwa,
5) reprezentować Towarzystwo w zawodach i imprezach sportowych w kraju i poza jego granicami,
6) członkowie zawodnicy są ponadto zobowiązani do podpisania karty zawodnika.
§23.
Do obowiązków członka Towarzystwa należy:
I) czynny udział w realizacji zadań Towarzystwa,
2) regularne opłacanie składek członkowskich,
3) dbałość o majątek Towarzystwa,
4) właściwe i godne reprezentowanie barw Towarzystwa w zawodach i imprezach sportowych w kraju oraz poza jego granicami,
5) propagowanie postawy zmierzającej do podniesienia kultury fizycznej oraz zdrowego trybu życia,
6) stosowanie postanowień Statutu, uchwał i decyzji władz Towarzystwa.
§24.
Członkowie Towarzystwa mogą być nagradzani w formach przyjętych przez Zarząd Towarzystwaza wzorowe wykonywanie swoich obowiązków oraz szczególnie aktywny udział w realizacji zadańTowarzystwa.
§25.
Za nieprzestrzeganie Statutu, uchwał i zarządzeń władz Towarzystwa oraz regulaminów wewnętrznych członek Towarzystwa może ponieść następujące kary:
1) upomnienie ustne lub pisemne,
2) nagana ustna lub pisemna,
3) zawieszenie w prawach członkowskich na okres do jednego roku,
4) skreślenie z listy członków Towarzystwa,
5) wykluczenie z listy członków Towarzystwa.
§ 26.
Uchwałę w sprawach określonych w § 24 i § 25 podejmuje Zarząd Towarzystwa.
V. WŁADZE KLUBU
§ 27.
Władzami Towarzystwa są:
1) Walne Zebranie Członków Towarzystwa,
2) Zarząd Towarzystwa,
3) Komisja Rewizyjna.
§28.
Członkowie władz pełnią swoje funkcje honorowo, chyba, że zawarto z nimi umowę o pracę.
§29.
Walne Zebranie Członków Towarzystwa
1. Najwyższą władzą Towarzystwa jest Walne Zebranie Członków Towarzystwa, zwane dalej Walnym Zebraniem.
2. Walne Zebranie Sprawozdawczo — Wyborcze odbywa się, co cztery lata.
3. Walne Zebranie Sprawozdawcze jest zwoływane przez Zarząd Towarzystwa raz do roku, w ciągu pierwszego kwartału po upływie roku obrachunkowego.
§30.
Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
Powołanie i odwołanie Zarządu Towarzystwa oraz Komisji Rewizyjnej
Udzielanie absolutorium ustępującym władzom,
Uchwalanie zmian w Statucie Towarzystwa,
Podjęcia uchwały o rozwiązaniu Towarzystwa,
Nadanie tytułu Honorowego członka Towarzystwa,
Decyzja we wszystkich innych sprawach, które wniesione zostały przez władze Towarzystwa lub co najmniej 1/10 jego członków pod obrady Walnego Zebrania,
Ustalanie wysokości i zasad opłacania składek członkowskich,
Uchwalanie programów działalności sportowej i finansowej Stowarzyszenia,
Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
§31.
1. Walne Zebranie może podjąć prawomocne uchwały w głosowaniu jawnym lub tajnym zwykłą większością głosów, w obecności, co najmniej 50% członków uprawnionych do głosowania.
2. W przypadku braku quorum Przewodniczący Walnego Zgromadzenia ogłasza godzinną przerwę, po której obrady są kontynuowane. W tym przypadku uchwały są prawomocne bez względu na ilość obecnych członków.
3. Uchwały dotyczące zmian Statutu oraz dotyczące woli rozwiązania Stowarzyszenia wymagają większości 2/3 ważnych głosów.
4. Termin Walnego Zebrania ustala Zarząd Towarzystwa.
5. Walne Zebranie członków Towarzystwa może obradować wyłącznie nad sprawami wymienionymi w zatwierdzonym porządku obrad.
§32.
O terminie, miejscu i porządku Walnego Zebrania powiadamia wszystkich członków Zarząd Towarzystwa w terminie 14-stu dni przed Walnym Zebraniem, w sposób, który uzna za celowy i możliwy do realizacji, biorąc pod uwagę koszty przedsięwzięcia.
§33.
1. Nadzwyczajne Zebranie członków Towarzystwa zwołuje Zarząd Towarzystwa w następującychp rzypadkach:
z własnej inicjatywy uchwałą większości 2/3 głosów, przy obecności, co najmniej połowy członków Zarządu Towarzystwa,
na konkretnie sformułowany wniosek pisemny Komisji Rewizyjnej, skierowany do akceptacji Zarządu Towarzystwa w drodze uchwały,
na żądanie organu rejestracyjnego,
na konkretnie sformułowany pisemny wniosek 1/3 członków Towarzystwa,
w przypadku zmniejszenia się ilości członków Zarządu Towarzystwa o więcej niż ⅓ składu,
w przypadku ustąpienia Prezesa ( o ile ustąpienie nastąpi więcej jak na trzy miesiące przed przewidzianym terminem Walnego Zebrania członków Towarzystwa ),
ustąpienia większości członków Komisji Rewizyjnej.
2. W powyższych przypadkach Walne Zebranie należy zwołać najpóźniej w ciągu jednego miesiąca od daty wniesienia żądania lub zaistnienia podanych w ust.1 przyczyn.
§ 34.
Zarząd Towarzystwa
Kadencja Zarządu Towarzystwa trwa cztery lata. W skład Zarządu Towarzystwa wchodzi Prezes, dwóch Wiceprezesów oraz dwóch do siedmiu członków.
3. Wyboru zarządu dokonuje się w głosowaniu tajnym. W skład Zarządu wchodzą osoby, które otrzymały kolejno największą liczbę głosów, nie mniejszą jednak niż 50% głosów osób obecnych na sali.
4. Członkowie Zarządu spośród swojego składu wybierają Prezesa Zarządu. Głosowanie jest tajne. Wyboru dokonuje się zwykłą większością głosów.
§35.
Do obowiązków i kompetencji Zarządu Towarzystwa należą:
wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia,
składanie sprawozdań z działalności Zarządu na Walnym Zebraniu,
kierowanie działalnością Stowarzyszenia, zarządzanie jego majątkiem i funduszami,
uchwalanie budżetu i opracowywanie bilansów rocznych,
uchwalanie planów działalności Stowarzyszenia,
zarządzanie majątkiem i funduszami Stowarzyszenia,
podejmowanie decyzji w sprawie nabywania oraz zbywania nieruchomości Stowarzyszenia,
zwoływanie posiedzeń Walnego Zebrania,
uchwalanie schematu organizacyjnego Klubu oraz organów wewnętrznych Stowarzyszenia i regulaminów,
podejmowanie wszelkich decyzji niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Stowarzyszenia,
podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do innych organizacji społecznych i gospodarczych oraz wystąpienia z nich,
określanie zakresu uprawnień udzielanych pełnomocnictw,
cofanie udzielonych pełnomocnictw w każdym czasie, o ile zajdą okoliczności uzasadniające taką decyzję,
wybór członka Zarządu zastępującego Prezesa, gdy ten nie może czasowo wykonywać swej funkcji lub ustąpił na mniej niż 3 miesiące przed terminem Walnego Zgromadzenia
sporządzanie rocznego sprawozdania merytorycznego z działalności Towarzystwa,
sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego z działalności Towarzystwa.
§36.
1. Posiedzenia Zarządu Towarzystwa odbywają się w miarę potrzeb.
2. Posiedzenie Zarządu Towarzystwa zwołuje Prezes lub osoba przez niego upoważniona.
§37.
Uchwały Zarządu Towarzystwa podejmowane są w głosowaniu jawnym lub tajnym, przy obecności conajmniej 50% członków Zarządu Towarzystwa, zwykłą większością głosów..
§38.
1. Utrata członkostwa w Zarządzie następuje w przypadkach:
1) wykluczenia przez Zarząd Towarzystwa większością 2/3 głosów,
2) własnej rezygnacji.
2. W przypadkach określonych w ust.1 pkt 1 członkowi, który utracił mandat, przysługuje odwołanie się do Walnego Zebrania.
§ 39.
Do kompetencji i obowiązków Prezesa Towarzystwa należy:
nadzór i kontrola nad całokształtem działalności Towarzystwa,
organizacja pracy Zarządu,
reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz,
wykonywanie obowiązków i uprawnień przynależnych Kierownikowi zakładu pracy,
podejmowanie decyzji i reprezentowanie Towarzystwa jednoosobowo w czasie pomiędzy posiedzeniami Zarządu, a w przypadku jego nieobecności obowiązek ten spoczywa na Wiceprezesie działającym wespół z jednym z członków Zarządu.


§40.
Komisja Rewizyjna
1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie.
2. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa cztery lata.
3. Członkowie Komisji Rewizyjnej:
nie mogą być członkami Zarządu Towarzystwa, ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia,
nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej,
mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w Komisji zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż określone w art. 8 pkt 8 ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. Nr 26,poz. 306, z 2001 r. Nr 85, poz. 924 i Nr 154, poz. 1799, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 oraz z 2003 r. Nr 45, poz. 391 i Nr 60, poz. 535).
§41.
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1) nadzór i kontrola całokształtu działalności finansowo — księgowej Towarzystwa
2) występowanie do Zarządu Klubu z wnioskami wynikającymi z kontroli
3) występowanie do Zarządu Klubu z konkretnie sformułowanym pisemnym wnioskiem o zwołanie Nadzwyczajnego Zebrania,
4) składanie podczas obrad Walnego Zebrania sprawozdań z działalności Komisji Rewizyjnej
5) zgłaszanie wniosku na Walnym Zebraniu w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Towarzystwa.
§41a
Uchwały Komisji Rewizyjnej podejmowane są w głosowaniu jawnym lub tajnym, przy obecności conajmniej 50% członków Komisji Rewizyjnej Towarzystwa, zwykłą większością głosów.
VI. SPOSÓB REPREZENTOWANIA STOWARZYSZENIA ORAZ ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ FINANSOWYCH.
§42.
1. Zarząd prowadzi sprawy Towarzystwa i reprezentuje Towarzystwo we wszystkich czynnościach sądowych i pozasądowych.
2. Wszelkie sprawy związane z prowadzeniem spraw Towarzystwa, nie zastrzeżone przepisami prawa lub postanowieniami niniejszego Statutu dla Walnego Zebrania lub Komisji Rewizyjnej, należą do kompetencji Zarządu.
3. Do składania oświadczeń w imieniu Towarzystwa uprawniony jest Prezes lub Wiceprezes z jednym członkiem Zarządu.
VII. MAJĄTEK I FUNDUSZE KLUBU
§43.
1. Majątek Towarzystwa stanowią nieruchomości, ruchomości, środki finansowe, wierzytelności, fundusze i wartości wynikające z kontraktów sprzedaży zawodników.
2. Cały dochód z prowadzenia działalności statutowej Towarzystwo przeznacza się na cele określone w §9.
3. Zabrania się:
1) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Towarzystwa w stosunku do jego członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
2) przekazywania majątku Towarzystwa na rzecz jego członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3) wykorzystywania majątku Towarzystwa na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Towarzystwa,
4) zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Towarzystwa, członkowie jego organów lub pracownicy oraz ich osoby bliskie.
§44.
1. Na fundusze Towarzystwa składają się:
1) wpływy ze składek członkowskich, których wysokość ustala Zarząd Towarzystwa,
2) dochody z organizowanych przez Towarzystwo imprez sportowych, zawodów itp.,
3) dochody z prowadzonej przez Towarzystwo działalności gospodarczej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
4) dotacje, darowizny, spadki i zapisy.
2. Towarzystwo sporządza i podaje do publicznej wiadomości roczne sprawozdanie merytoryczne ze swojej działalności za rok poprzedni, poprzez umieszczenie jego treści na tablicy ogłoszeń w siedzibie Towarzystwa, najpóźniej w ciągu 15 dni od dnia zatwierdzenia uchwałą Walnego Zgromadzenia, do dnia 31 marca każdego roku,
3. Towarzystwo sporządza i ogłasza w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski B”, roczne sprawozdanie finansowe ze swojej działalności za rok poprzedni. Sprawozdanie jest zatwierdzane przez Walne Zebranie do dnia 31 marca każdego roku.
4. Sprawozdanie finansowe podpisuje – podając zarazem datę podpisu – osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych, i Zarząd. Odmowa podpisu wymaga pisemnego uzasadnienia dołączonego do sprawozdania finansowego. Sprawozdania określone w ust. 1 i 2 niniejszego paragrafu Towarzystwo przekazuje ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego w ciągu 15 dni od zatwierdzenia, do 31 marca, każdego roku.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§45.
Zmiany w Statucie, bądź zmiana Statutu następuje na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia, większością 2/3 głosów w obecności, co najmniej 1/2 członków, posiadających czynne prawo wyborcze.


§46.
W razie naruszenia postanowień statutu lub uchwał władz Towarzystwa Zarządowi przysługuje — zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez Walne Zebranie – prawo wymierzania następujących kar:
a) upomnienia,
b) nagany,
c) zawieszenia w prawach członka na okres do 6 miesięcy,
d) wykluczenia
Od uchwały Zarządu o ukaraniu przysługuje ukaranemu członkowi prawo odwołania do Walnego Zebrania w terminie do 1 miesiąca od daty podjęcia przedmiotowej uchwały. Rozstrzygnięcie dokonane przez Walne Zebranie jest ostateczne.
§ 47
Uchwałę o likwidacji Klubu, na podstawie wniosku podpisanego przez, co najmniej 1/10 członków posiadających czynne prawo wyborcze, podejmuje Walne Zebranie Członków Klubu większością 2/3 oddanych ważnych głosów przy obecności co najmniej 1/2 członków posiadających czynne prawo wyborcze. Likwidatorami Towarzystwa są członkowie Zarządu lub — z ważnych powodów — specjalna komisja, powołana przez Walne Zebranie. Przeprowadzaj ący likwidację odpowiedzialni są za przeprowadzenie likwidacji zgodnie z treścią uchwały Walnego Zebrania o przeznaczeniu aktywów Towarzystwa oraz z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.

 

Przewijanie do góry